کتونی

پاپوشی برای افکاریک نویسنده نوجوان

کتونی

پاپوشی برای افکاریک نویسنده نوجوان

کتونی

من یه نوجوون ایرانیم که تازه دست به قلم شدم وباحمایت شماسعی درتقویت نوشته هام دارم. امیدوارم که خوشتون بیاد

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

   تو مدرسه دبیرمون زنگ عربی داشت درباره ی نظام آموزشی ایران حرف میزد میگفت:(ببینید بچه ها کشورما یک کشور عقب مونده اس.وتا وقتی که نظام آموزشی تغییر نکنه و زیرساخت ها درست نشه پیشرفت نمیکنیم.باید عدالت آموزشی واداری برقرار بشه یعنی چی که یک فوق لیسانس توی بانک50میلیون بگیره اون وقت یه فوق لیسانس دیگه توی یه روستا درس بده2میلیون بگیره.

    آلان کشورهای برتر که همین طوری برتر نشدن که. اونها تو زمینه های آموزشی کار کردن .تو کشورهای دیگه دانش آموز طوری رشد میکنه که به دنبال کاری بره که توش استعداد وعلاقه داره نه مثل اینجا که مجبورباشه بره دنبال چیزی که دوست نداره البته تقصیر خودش نیس شرایط مجبورش میکنه که به جای اینکه بره رشته گرافیک که دوست داره بره رشته پزشکی که پول داره.

  البته  یه کارخوبی که به تازگی انجام شد همین حذف مدارس خاص از راهنمایی بود.بااین کار دست خیلیا از جیب مردم کوتاه شد.)

به مکتب بپیوندید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۶ ، ۱۵:۵۰
مصطفی موحدی

حضرت استاد مرحوم حائری شیرازی(ره):

یک نفر تجارت را رها کرده بود. حضرت احوالش را پرسیدند. گفتند ایشان عاقبت به خیر شده! فرمودند چه جوری عاقبت به خیر شده؟ گفتند که طلبهایش را وصول کرده، بدهی‌هایش را پرداخته، تسویه حساب با همه کرده، الآن دیگر رو به عبادت کرده است. حضرت فرمودند: «بئس ما صنع»: بسیار کار بدی کرده! سپس فرمودند «الیَّ به». (بیاوریدش پیش من). او را آوردند. حضرت فرمودند: چه کار کردی؟ گفت: خدا عاقبتمان را به خیر کرده، حالا دیگر استخوان سبک می‌کنیم، دیگر از کسی طلب  نداریم، به کسی بدهی نداریم و حالا فارغ البال به عبادت مشغولیم. حضرت فرمودند: بد کاری کردی. گفت : چرا؟ 

فرمودند: نمی‌دانستی که  «أنّ عقل الرجل بالتجاره »؟ (عقل انسان با تجارت رشد می‌کند) و ارزش عبادت انسان به مقدار عقل اوست؟ 

دو تا مطلب در اینجا هست؛ ۱- عقل ضریب ارزش عمل است  ۲- راه رشدش را هم می‌فرمایند تجارت است. چرا تجارت را می‌فرمایند؟ زیرا تجارت، اصطکاکِ انسان به انسان است، آنهم نه اصطکاک یک انسان به یک انسان، بلکه اصطکاک یک انسان به هزار انسان. آدمی که تاجر است باید صد تا تاجری که رقیب هست از وسط دست اینها توپ را در بیاورد. اگر در بازیها ۱۱ تا هستند، در اینجا ۳۰۰-۲۰۰ تا هستند. چه جوری بخرد از وسط اینها، چه جوری بفروشد، چه جوری مشتری جذب کند. پس مرتباً باید تدبیر کند. این حضور و فعالیت و رشد می‌دهد به عقل. زمینه رشد عقل اصطکاک دائم است. یعنی انسان به مجردی که تعطیل کند اصطکاک را، تحلیل می‌دهد عقل و فهمش را. کسانی که کم معاشرتند بعد از مدتی انسان احساس می‌کند عقلشان تحلیل رفته. هر چه که میزان معاشرت انسان کمتر می‌شود میزان حضور انسان در مسائل هم کمتر می‌شود. چرا؟ چون باید بیاید در میدان تا ورزیده شود. چگونه است که وقتی انسان ورزش می‌کند قوه می‌گیرد؟ یعنی اضطرار پیدا می‌کند به نیرو داشتن. وقتی نیرو خرج نکند نیرو کسب نمی‌کند. باید خرج کند تا بتواند کسب کند. پس عقلش را باید به کار بیندازد، خرج کند. این می‌شود ورزش عقل. پس تکلیف شرعی ورزش کردن و ورزیده کردن عقل است. یعنی عقلش را همیشه ورزیده نگه بدارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۶ ، ۲۲:۲۰
مصطفی موحدی

چهل سالت که میشود،انتظارها از تو بالا میرود.چراکه سال ها برتو گذشته وتجربه های زیادی بدست آورده ای.دیگران از تو انتظار دارند که خودت راتغییر دهی،دیگر خطاهای جوانی ات را تکرار نکنی وحتی آنها را جبران کنی.

  وحالا انقلاب ماچهل سالش شده.انقلابی که برعلیه طاغوت وغرب شکل گرفت وقرار بود ریشه ی غرب را به کلی خشک کند.قرار بود این انقلاب یک تمدن اسلامی را به معنی واقعی کلمه پی ریزی کند.

  قرار بود دراولین سال بازگشایی مدارس بعد پیروزی،تحولی عظیم در ساختار پرورشی وآموزشی رخ بدهد تحولی عظیم تر ازسند تحول بنیادین.تحولی عظیم تر ازتغییر نام وجایگزینی عکس امام راحل(ره)به جای شاه خائن.

   قرار بود دست دولت های استعمارگر ازکشور قطع شود وکشور بدون کوچکترین گرایش به چپ وراست به رشدش ادامه دهد، و بهترین راه برای این کار این است که کشور در مهمترین عاملی که باعث شده خود را وابسته به بیگانه بداند یعنی بهداشت و درمان خودکفا وچه بسا دیگران را به خود محتاج کند.که مقصود حاصل نمیشود مگر با توسل به علمی مافوق علم بشر که همان علم وحیانی است یعنی طب اسلامی.

  قرار بود تجملگرایی واشرافگرایی حداقل در نظام اداری ودولت ریشه کن شود وساده زیستی جایگزین شود،ولی چهل سال میگذرد ونه تنها تحققی صورت نگرفته بلکه حتی برای تجمل در بزرگداشت انقلاب بین ارگانها رقابتی بزرگ شکل گرفته،و بودجه های شگفتی را به خود اختصاص داده اند تا نام ویاد امام(ره)وانقلاب زنده بماند.

   قرار بود سهم همه از انقلاب برابر باشد ویا به مستضعفین سهمی لااقل بهتری(نمیگوییم بیشتری)برسد نه اینکه یکی چند میلیارد ویکی چند ضربه شلاق ازسفره بردارد.

   البته قصد سیاه نمایی ندارم چرا که ازحق نگذریم همین اسقلال وآزادی وامنیت ما به هزاران میلیارد دلار می ارزد. همچنین پیشرفت های علمی وفرهنگی زیادی را دراین چند سال کسب کرده ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۶ ، ۱۳:۱۹
مصطفی موحدی

مقایسه انقلاب جمهوری اسلامی ایران با دیگرانقلاب ها :

وقتی که بخوایم یک چیزی رو بشناسیم باید با مشابه های اون مقایسه اش کنیم.پس  برای شناخت انقلاب ایران باید اون رو درکنارانقلاب های بزرگ جهان یعنی:انقلاب فرانسه وروسیه و هند گذاشت.

*نقش رهبران انقلاب ومردم: انقلاب های فرانسه وروسیه   رهبرمشخصی نداشتن وبیشتربعدازانقلاب وفرپاشی نظام حاکم   نقش معمار گونه داشتند وحکومت جدید رو پایه گذاری کردند  ورهبران انقلاب ها رو  طبقه  متوسط روبه بالاوروشنفکران  دردست داشتند  ومشارکت مردمی  کم بود و درمقابل انقلاب هند وایران رو فرد واحدومشخصی رهبری میکرد که درهند گاندی ودر ایران امام خمینی(ره)این مسئولیت راداشت وتمامی اقشارمردم(درایران به غیربخشی ازارتش)درمراحل انقلاب شرکت داشتند.

*محرک انقلاب: درروسیه وفرانسه انقلاب برعلیه حکومت وکلیسا بود درنتیجه دین نقشی نداشت  وبیشترانقلاب به دلیل فشاراقتصادی بود ولی درایران وهند  انقلاب یک انقلاب فرهنگی ودینی-مذهبی بودو فشارهای اقتصادی  بخشی ازنارضایتی ها و محرک های انقلاب بودن.

*نقش نیروی نظامی درانقلاب: درفرانسه وروسیه نیروهای نظامی نیز به مردم پیوستند   ودرگیری نظامی کمی  به وجود آمدودرکشورهند به دلیل مخالفت گاندی باخشونت درگیری نظامی نبود.امادرانقلاب ایران به دلیل فشارهای حکومت برنیروی نظامی به ویژه ارتش که تااواخرانقلاب  درمقابل جنبش بودندودگیری های نظامی که صورت می گرفت  مردم خودشان دربرابر حکومت قرار گرفتند وکمکی ازسوی نیروی نظامی کشوربرخلاف انقلاب روسیه وفرانسه صورت نگرفت.

*نقش کشورهای بیگانه درانقلاب:حکومت روسیه وفرانسه با شرکت درجنگ های بین المللی   باعث شدند که کشورهای بیگانه نیز ازجنبش  برضدحکومت حمایت کردند ولی درایران  نه تنها کمک نکردن بلکه  بااقداماتی مانندساخت  زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری(هتلی ویژه خرابکاران باامکانات ویژه)و آموزش های ویژه موساد  که شکنجگران ساواک روبه وجودآورد باعث آسیب به انقلابیون شد ولی این اقدام بیگانگان رو میشه  کمکی به جنبش محسوب کرد چون بابه جوش اوردن خون ملت باعث تقویت عزم واراده مردم برای  جنگیدن می شد.ودرهند به دلیل درخطربودن منافع انگلیس و ترس کشورهای دیگر به دلیل قدرت انگلستان کمکی ازسوی کشورهای دیگربه انقلاب   صورت نگرفت.وفقط انقلاب های هندوایران برضداستعماربود.

*وضعیت کشورهابعدازانقلاب:علاوه برموارد قبلی اقدامات کشورهای بیگانه بعداز انقلاب ایران برای نابودی حکومت نوپای  جمهوری اسلامی (ازتحریم گرفته تاتروراشخاص مهم)تفاوت چشمگیری است که در بقیه  انقلاب ها وجود ندارد وهمچنین  انقلاب ایران توانست استقلال خودراحفظ کند درحالی که انقلابی مانند هندهنوز هم به نوعی زیرسلطه انگلیس است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۴۳
مصطفی موحدی

⭕️ و این امر به روشهای گوناگون صورت میگیرد ، یک روز به بهانه تنظیم خانواده  موفق شدند صدها میلیون بچه شیعه را از بین ببرند ( زیرا با بیشتر وسایل جلوگیری نطفه منعقد میشود سپس کشته میشود. )


⭕️ یک روز با ترفند دیگری مانند خارج کردن رحم خانمها به بهانه های واهی سر هیچ و پوچ .

 رحم خانمها را به واسطه ی ترسی که در آنها را ایجاد میکنند ، در می آورند .


🔺 اخیرا هنگام زایمان به خانم میگویند چسبندگی رحم دارید و اگر رحم را درنیاوریم میمیرید .

 گویا عمر آدمها دست آنها است !

 ولی خودشون از همه زودتر میمیرند .


🔺 یا به عده ی دیگری از خانم ها به دروغ میگویند اگر رحم را  درنیاورید تبدیل به سرطان میشود .

اگر قرار است بیمار به سرطان مبتلا بشود رحم نباشد در کبد ایجاد میگردد   رحم که سهل است .


⭕️ و اما ترفند سوم غربالگری .

 نسل کشی مدرن ، دستور سقط بچه های نخبه ای که اول مغزشان تشکیل میشود و در مرحله بعد قلب تشکیل میشود ولی آنها میگویند بچه قلب ندارد باید سقط بشود .

 آمار نشان داده بچه هایی که سقط میشوند یا دستور سقط آنها صادر میشوند همگی سالمند .


💔 و این است نسل کشی مسلمانان در سده بیست و یکم ، به نیرنگ صهیونیست و دشمنان اسلام ، که این کار را جایگزین جنگ با اسلام قرار دادند و پزشکان جاهل از آنها تبعیت میکنند .


به کانال طب اسلامی بپیوندید

به گروه طب اسلامی بیپوندید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۴۶
مصطفی موحدی